Blog

ブログ

ブログ

2020.07.29

英語ネイティブ教員インタビュー②ケイラ・フランシス先生

本日は自宅学習日ですので高校3年生の特進コースの英会話を担当しているケイラ先生へインタビューした内容をお届けします。

生徒のみなさんはぜひ日本語訳を見ずにインタビュー内容を読んでみてください。

 

(Q=Question(質問), A=Answer(回答))

Q. It has been a year since you came to Japan, are you getting used to living here?

(日本に来て1年経ちましたが日本の生活には慣れましたか?)

 

A. Adapting to living in Japan has gone a lot more smoothly than I thought it would.

It was very difficult at first but thanks to the wonderful people around me I am very happy with my life here.

(想像以上に順調に慣れることができました。困難こともありましたが身近な人たちのおかげで素晴らしい毎日を過ごせています。)

 

Q. This year, you are in charge of the English conversation in 3rd grade Tokusin class, what is something that you keep in mind during the class while teaching?

(今年は特進クラスの英会話の授業を担当していますが授業を行う上で意識していることはありますか?)

 

A. How can I make things fun!? Learning a language can be very frustrating. I think it’s important for the students to have fun while they learn. This not only makes the lesson more memorable but also keeps them interested.

(どのようにしたら楽しい授業ができるか心がけました。言語を習得しようとすると挫折を味わることもあるかもしれませんから。ですから授業の際は生徒が楽しみながら取り組むことを重視しているんです。英語はただ暗記するのではなく興味を持ち続けることが重要ですから。)

Tokusin class is a great opportunity for the students to develop the skills they already have to a much higher standard. While we keep things fun with a range of different games and activities we often challenge the students to go outside their comfort zones. This challenges them to be more confident, expand their vocabulary and most importantly improve their critical thinking skills.

(特進コースの生徒は自分たちが持っている英語力にさらに磨きをかけるいい環境が整っています。幅広い範囲の単元に関するゲームや活動を通し、日常生活でストレスなど感じずリラックスして英語を使っていければいいと思います。このような活動を通してより自信をつけさせ、語彙力を伸ばし、特に論理的思考を育成することに重点を置いています。)

 

 

Q. Could you explain what kinds of games/activities you do?

(具体的にどのような活動を行っていますか?)

A. For our final class of last semester, the class took part in a debate for their final exam. We started off by debating more fun topics so that they could practice. Such as cats vs dogs, sweet vs savoury and uniforms vs non-uniforms. Then for the final exam, they debated topics surrounding COVID-19. We did this because it’s important for the students to be able to communicate their own opinions in English.

(1学期の期末考査ではディベート活動を取り入れました。例えば犬派か猫派か、甘党か辛党か、制服派か私服派かなどまず楽しめそうな議題を使いディベートの練習をしました。実際のテストでは新型コロナウイルス感染症に関する議題を扱いました。自分の意見を英語で述べ、コミュニケーションを図ることはとても大切です。ディベートはその練習に最適なのです。)

 

 

Q. Do you have any ideas or methods to learn English by themselves?

(一人で英語学習をするうえで何かいい方法はありますか?)

A. Duolingo is a really fun app for learning any language including English. I would also recommend watching YouTube videos, tv shows and films in English with Japanese subtitles.

(アプリなどを使って楽しく学ぶのがおすすめです。日本語字幕をつけて動画や映画を英語でみてみるのもいいですよね。)

 

Please give the readers a brief comment at the end.

(最後にひとことお願いします。)

I hope you are tempted to learn English! Speaking English opens you up to many opportunities and experiences. Please feel free to come to me with any questions you may have.

(生徒のみなさんがもっと英語を学びたいと思ってくれるとうれしいです!英会話を通してたくさんの機会や経験ができるでしょう。何か聞きたいことがあればいつでも私のところに来てください。)

 

 

いかがでしたか、ぜひケイラ先生のアドバイスを参考にこの夏英会話の練習に励んでみましょう!

 

(広報部 清野)